INFOLINIA: 0 801 335 500
Oferta Promocje Informacje O nas Kontakt

FAQ

Co to jest <strong>SM Host</strong>?

SM Host do zintegrowana platforma do zarządzania pakietami wielu usług oferowanych przez SUPERMEDIA. Jest to narzędzie, które w zależności od wybranego przez Klienta pakietu pozwala mu samodzielnie utworzyć serwer WWW, FTP czy serwer poczty elektronicznej. Umożliwia tworzenie i zarządzanie bazami danych, zakładanie użytkowników i nadawanie im odpowiednich prawa dostępu do usług. Pozwala rejestrować i parkować domeny i subdomeny.

do góry

Jak mogę założyć konto/serwer <strong>SM Host</strong>?

Wirtualny serwer lub konto w usłudze SM Host można założyć samodzielnie wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny na witrynie SM Host (http://www.smhost.pl/). W tym celu należy kliknąć na pole „Zamów” znajdujące się pod opisem dowolnego produktu. Następnie otworzy się osobne okno z formularzem zamawiania konta – należy zaznaczyć lub wybrać odpowiednie opcje oraz odpowiedzieć na zadane w treści pytania.

Konta SM Host są aktywowane z chwilą wypełnienia formularza rejestracyjnego na 14-dniowy okres próbny. W tym czasie, bez żadnych zobowiązań, możecie Państwo zapoznać się z usługą. Jeśli do wykonania płatności potrzebujecie Państwo faktury pro-forma prosimy o kontakt z nami pod adresem faktury@supermedia.pl do momentu uruchomienia modułu płatności.

Jeśli napotkali Państwo trudności w wypełnianiu formularza lub chcą skorzystać z pomocy naszego konsultanta – zapraszamy tutaj.

do góry

Jak samodzielnie zarejestrować <strong>SM Host</strong>?

Wchodzimy na stronę internetową www.smhost.pl, wybieramy interesujący nas pakiet i klikamy w przycisk zamów. Wypełniamy formularz. Nazwa konta, którą wybierzemy będzie też naszą podstawową subdomeną w domenie sm.pl (pierwszy adres naszej strony zbudowany będzie według wzoru http://www.nazwa_konta.sm.pl/).

System automatycznie zakłada dwa konta. Pierwsze to konto pakietu. Konto to służy tylko do zakładania kolejnych kont kolejnym administratorom i zwykłym użytkownikom. Nazwa tego konta i hasło są takie same jak nazwa konta i hasło, które podaliśmy w formularzu.

Drugie konto to konto osobiste administratora pakietu (tzw. super-user). To tego konta używamy do bieżących prac związanych z naszym SM Host. Logując się do systemu jako administrator mamy prawo zakładać kolejne konta, konfigurować je, usuwać oraz konfigurować usługi, które zawarte są w naszym pakiecie. Nazwa tego konta stworzona jest według wzoru nazwa_konta.nazwa_konta. Hasło jest takie samo jak to, które podaliśmy w formularzu rejestrując SM Host. Ze względów bezpieczeństwa po pierwszym logowaniu powinniśmy zmienić hasła dostępu.

do góry

Jak dodać nowego użytkownika naszego <strong>SM Host</strong>?

Logujemy się do panelu zarządzania na stronie http://www.smhost.pl/ używając osobistego konta administratora pakietu. W konfiguracji dowolnej z usług (email/WWW/FTP) wybieramy „Dodaj nowe konto”. W prawej części panelu ukaże się formularz zakładania nowego konta. W formularzu zakładania nowego konta wpisujemy imię, nazwisko i stanowisko nowej osoby – jest tak ponieważ jedna osoba może posiadać wiele kont w pakiecie. I tak jeśli chcemy założyć nowe konto osobie wpisanej już do systemu, wystarczy wybrać jej nazwisko z listy.

Następnie podajemy nazwę użytkownika (ma postać nazwa_konta.nazwa.użytkownika) i hasło dla nowego konta. Zaznaczamy odpowiednie opcje pozycję:

  • Administrator – jeśli nowe konto ma posiadać prawa administratora
  • Logowanie do panelu – jeśli nowe konto ma pozwalać na logowanie się do panelu SM Host. Jeśli nie – będzie jedynie możliwe korzystanie z danej usługi przy użyciu podanego loginu i hasła.
  • Aktywny - Jeśli nowe konto ma być aktywne.
  • W późniejszym okresie możemy zmieniać ustawienia konta. Np. deaktywowanie pozwoli na czasowe zablokowanie działania konta bez konieczności kasowania go.
Poniżej zaznaczając usługi z których nowy użytkownik może korzystać rozwijamy okna do konfiguracji tych usług. Każdą wskazaną usługę należy skonfigurować podając wielkość konta dla danej usługi oraz inne parametry. Konfigurację kończymy klikając na przycisk „Dodaj”. Konto jest gotowe do pracy.

do góry

Według jakiego wzoru budowane są nazwy kont użytkowników <strong>SM Host</strong>?

W formularzu rejestrującym SM Host podajemy nazwę konta. Konto główne, czyli konto pakietu ma nazwę taką samą, jak ta, którą podaliśmy w formularzu – czyli nazwa_konta. Konto osobiste właściciela służące do administrowania pakietem ma nazwę zbudowaną zgodnie z wzorem nazwa_konta.nazwa_konta. Konta kolejnych użytkowników pakietu mają nazwy budowane zgodnie z wzorem nazwa_konta.nazwa_użytkownika

do góry

Jak uzyskać informacje o aktualnym statusie mojego konta?

Wszystkie informacje na temat konta: nazwę konta, początek oraz koniec okresu rozliczeniowego, rodzaj pakietu, quota, wykorzystany transfer oraz podział powierzchni na usługi, dostępne są w panelu administracyjnym usługi, w części „Strona główna”.

Aby skorzystać zalogować się do panelu administracyjnego SM Host, zaloguj się, podając nazwę konta oraz hasło dostępu na głównej witrynie www.smhost.pl w prawym górnym rogu ekranu.

do góry

Gdzie uzyskać fakturę VAT za dokonaną wpłatę?

Faktury VAT wystawiane są po dokonaniu wpłaty na konto bankowe SUPERMEDIA Sp. z o.o., a następnie wysyłane pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Klienta. Czas dostarczenia faktury od dokonania przelewu wynosi kilka dni roboczych.

do góry

Mam zablokowaną usługę - co robić?

Prosimy o kontakt telefoniczny z Działem Obsługi Klienta SUPERMEDIA – telefon 022 211 34 34 lub konsultantem SM Host. W zależności od przyczyny blokady (brak terminowej płatności, błędny przelew lub złe księgowanie) będziemy w stanie wyjaśnić sprawę, a większości przypadków przywrócić do działania zablokowane usługi.

do góry

Jak zmienić hasło do mojej usługi?

Zmiana hasła możliwa jest z poziomu panelu administracyjnego usługi SM Host. Aby skorzystać zalogować się do panelu administracyjnego SM Host, zaloguj się, podając nazwę konta oraz hasło dostępu na głównej witrynie http://www.smhost.pl w prawym górnym rogu ekranu. Po zalogowaniu się, przejdź do zakładki „Twoje konto” i korzystając z pól edycji wprowadź dwukrotnie nowe hasło do konta a następnie wybierz „Zapisz”

Jeśli nie pamiętasz dotychczasowego hasła prosimy o kontakt telefoniczny z Działem Obsługi Klienta SUPERMEDIA – telefon 022 211 34 34 lub konsultantem SM Host w celu złożenia dyspozycji zmiany hasła.

do góry

Jak dokonać zmiany danych abonenta?

Drobna korekta danych np. numer telefonu lub adres dysponenta usługi jest możliwa z poziomu panelu administracyjnego usługi SM Host. Aby skorzystać zalogować się do panelu administracyjnego SM Host, zaloguj się, podając nazwę konta oraz hasło dostępu na głównej witrynie www.smhost.pl w prawym górnym rogu ekranu. Po zalogowaniu się, przejdź do zakładki „Twoje konto” i wybierz sekcję Edycja danych.

Aby dokonać cesji dysponenta usługi, prosimy o kontakt telefoniczny z Działem Obsługi Klienta SUPERMEDIA – telefon 022 211 34 34 lub konsultantem SM Host w celu złożenia odpowiednich dokumentów do cesji konta SM Host.

do góry

Jak opłacić moje konto, jaki jest numer konta bankowego?

Aby opłacić konto SM Host, konieczne jest dokonanie przelewu lub wpłaty na konto bankowe firmy SUPERMEDIA Sp. z o.o. sumy podanej podczas rejestracji lub w treści faktury pro-forma. Dokonując płatności nie zapomnij podać dodatkowo w tytule identyfikatora konta.

Numer konta bankowego:
BPH S.A.
95 1060 0076 0000 3210 0016 0175

do góry

Zaufali nam:


Płatności: